Sarbatoarea Botezului Domnului nostru Iisus Hristos in biserica noastra

Sarbatoarea Botezului Domnului nostru Iisus Hristos in biserica noastra

      In parohia noastra a fost praznuita marea şi sfânta sarbatoare a Botezului Domnului care cuprinde întreaga vedere duhovnicească a vieţii creştine, deoarece este o sarbatoare a intregii crestinatati.

     Praznicul Bobotezul Domnului se mai numeşte şi "Arătarea Domnului", "Descoperirea Cuvântului Întrupat", "Epifania" sau "Teofania", deoarece rememorează momentul când Mântuitorul Iisus Hristos a fost botezat de Sfântul Ioan Botezătorul în apele Iordanului, ocazie cu care s-a arătat lumii Sfânta Treime: "glasul Tatălui se face auzit din ceruri, Fiul este întrupat şi stă în râul Iordan, iar Sfântul Duh se coboară în chip de porumbel".

    

     Mântuitorul a venit la Sfântul Ioan la Iordan când avea vârsta de 30 de ani, la evrei această vârstă fiind cea a maturităţii. Botezul lui Ioan nu este tot una cu botezul creştin, deoarece ceea ce a săvârşit Sfântul Ioan Proorocul la Iordan era doar o prefigurare a botezului creştin care îşi are începutul în Pogorârea Duhului Sfânt la 50 de zile după Învierea Domnului şi la 10 zile după Înălţarea sa la cer, ne spune Preafericitul Parinte Daniel.

    

    Slujba sfintirii celei mari a fost savarsita afară, unde erau adunaţi foarte multi credincioşi care au participat la binecuvantarea pe care Dumnezeu ne-a daruit-o si pe care oamenii şi-o doresc atât de mult.

    

   "Botezul este începutul vieţii veşnice, legătură de viaţă şi de iubire a noastră cu Dumnezeu Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt. Noi eram copii când am fost botezaţi, dar acum, fiind maturi, în fiecare an sărbătoarea Botezului Domnului este o reînnoire a botezului nostru. Agheasma mare este izvor de binecuvântare şi de bucurii. Ea este izvor de nestricăciune, de sfinţenie, de iertare de păcate, de vindecare de boli", spune Preafericitul Parinte Daniel.

     

  Agheasma mare se bea începând de luni, pe nemâncate, opt zile la rând până în 14 ianuarie, cifra opt însemnând veşnicie si se mai foloseşte şi atunci când cineva este grav bolnav şi nu se poate împărtăşi sau de persoanele oprite de la sfânta împărtăşanie.

Galerie Foto

  • sfintirea apei 
    sfintirea apei
  • sfintirea apei 
    sfintirea apei
  • sfintirea apei 
    sfintirea apei
  • poporul prezent 
    poporul prezent
  • sfintirea apei 
    sfintirea apei
  • credinciosii prezenti 
    credinciosii prezenti
  • sf evanghelie 
    sf evanghelie
  • rugaciune 
    rugaciune
  • sf liturghie 
    sf liturghie

Comentarii

Comenteaza

Adresa dvs. de email nu va fi publicată.

Cancel